Case Hammarin Sähkö – Oulun sähköistäjästä koko Suomen kotien valaisijaksi

Case Hammarin Sähkö – Oulun sähköistäjästä koko Suomen kotien valaisijaksi

Upeaa on tilanne, kun yrityksellä on takanaan ansiokas 110-vuotinen historia, sekä runsaasti ideoita ja energiaa tulevaisuuden suunnitteluun. Historiasta löytyy monta siltaa tähän päivään ja tulevaisuuteen!

Yli 110-vuotiaalle yritykselle digitalisaatio tarjoaa mielenkiintoisia ja valtavia mahdollisuuksia. Kaipasimme ammattilaista suunnittelemaan ja selkiyttämään myyntikanavien uudistusta sekä sitä, kuinka voisimme hyödyntää digitalisaatiota entistä enemmän, niin että monimuotoiset palvelumme tavoittaisivat asiakkaat.

Kristina Fredriksson, toimitusjohtaja, Hammarin Sähkö

Hammarin Sähkö on oululainen sähkö- ja valaisinliike, joka tarjoaa laajan valikoiman tuotteita ja palveluita sekä kuluttajille että yritysasiakkaille. Yrityksellä on perinteikäs kivijalkamyymälä omassa korttelissa Oulun Limingantullissa. Lisäksi yrityksellä on verkkokauppa, joka on palvellut laajalla valikoimalla asiakkaita jo muutaman vuoden ajan.

Erityisesti kuluttaja-asiakkaat – omakotitalorakentajat, uudiskohdeasukkaat, sisustajat ja remontoijat etsivät ideoita netistä ja somesta, ja samaan aikaan haluavat valaistusratkaisuja yksilöllisesti juuri omaan kotiinsa. Asiakas haluaa valaisimet ja valaistuksen kerralla kuntoon – suunnittelusta asennukseen. Vaikka kyse on tärkeästä ja arvokkaastakin hankinnasta kotiin, netti on tärkeä paikka tehdä vertailua ja saada palvelua.

Businessworks pääsi suunnittelemaan myyntikanavien uudistusta yhdessä Hammarin Sähkön kanssa. Tavoitteena oli kirkastaa visio monikanavaisesta palvelusta – eri kanavien vahvuuksien hyödyntämisestä, saumattomasta asiakaskokemuksesta ja henkilökohtaisesta palvelusta. Kanavien roolit tukevat inspiroitumista ja helppoa ostamista, sekä yhteisöllisyyttä ja asiantuntijapalvelua. Uusi visio vahvistaa koko henkilöstön jaettua ymmärrystä tavoitteista ja se toimii suunnannäyttäjänä seuraavissa konkreettisissa kehitysaskelissa.

Johanna teki suunnitelman, jossa tavoitteet ja päämäärät oli kartoitettu selkeästi ja josta oli helppo lähteä liikkeelle toteuttamaan asioita konkreettisesti. Tämä helpotti myös suunnattomasti omaa työskentelyä ja jätti tilaa itselle keskittyä omaan jokapäiväiseen työskentelyyn.

Kristina Fredriksson, toimitusjohtaja, Hammarin Sähkö

Digitaalisuus antaa mahdollisuuden palvella asiakkaita koko Suomen laajuisesti. Yrityksen tehtävä on puhutella ja palvella kohderyhmäänsä niin hyvin, että se pysyy ensisijaisena vaihtoehtona ensi ostosta aina asumisen aikana syntyviin uusiin valaistushankintoihin ja tarpeisiin.

Hammarin Sähkön tavoitteena on olla vahvasti läsnä digitaalisissa kanavissa ja paikallisesti, sekä tarjota laajan tuotevalikoiman lisäksi henkilökohtaista palvelua valaistussuunnittelusta asennuksiin.

Yhteistyö Johannan kanssa on ollut antoisaa ja meille vaivatonta ja helppoa. Johanna on todella oman alansa ammattilainen. Johannalla on aitoa näkemystä asioista ja hän keskittyy olennaiseen eli asiakkaan tarpeisiin.

Kristina Fredriksson, toimitusjohtaja, Hammarin Sähkö

Johanna Laurinen/ Businessworks