Digitaalisen asiakaskokemuksen tavoitetila ja ideat verkkokaupan uudistamiseen

Digitaalisen asiakaskokemuksen tavoitetila ja ideat verkkokaupan uudistamiseen

Toteutimme joulukuussa kevyen palvelumuotoilutyön oululaiselle Ragsille, joka on multibrand-vaatekauppa naisille ja miehille. Työn tavoitteena oli ideoida ratkaisuja Ragsin verkkokaupan kehittämiselle.

Ragsin arvoja ovat ekologisuus, ihmiset ja tarkkaan valitut tuotteet. Rags haluaa olla mukana viemässä vaatealaa kestävän kulutuksen suuntaan. Henkilökohtainen palvelu myymälässä on Ragsille erittäin tärkeä asia. Ragsin vahvuus on myös tarkkaan mietitty tuotevalikoima, josta löytyy myös uniikkeja vaatekappaleita, mitä ei ole tarjolla ketjuliikkeissä.

Palvelumuotoilutyö lähti liikkeelle Businessworksin perehtymisellä yrityksen nykytilanteeseen, sekä muihin vastaaviin vaatealan brändeihin ja kilpailijoihin. Seuraavaksi toteutettiin viisi haastattelua ymmärryksen hankkimiseksi asiakkaista ja liiketoiminnasta. Haastatteluista nousin paljon ideoita ja näkemyksiä verkkokaupan kehittämiseksi. Myös Ragsin strategiset suuntaviivat ja arvot ohjasivat vahvasti ideointia.

Lopputuloksena Ragsille syntyi konsepti Digitaalisen asiakaskokemuksen kokonaisuudesta, hahmotelmat verkkokaupan uusista palveluista ja toiminnallisuuksista, sekä toimenpide-ehdotukset.

”Tämähän on aivan huippu työkalu meille. Näin kiteytettynä tulevaisuuden visioiden toteutus ei tunnu läheskään niin isolta työltä kuin se omissa ajatuksissa on tuntunut. Ajatukset kirkastui entisestään ja työ loi uskoa itselle, että olemme oikealla tiellä. Hyviä huomioita, uusia juttuja ja pointteja mitkä tavallaan ollut jo unohduksissa nousi uudelleen esiin. Uskon, että tästä saa myös koko henkilöstö virtaa, motivaatiota ja työn tekeminen tuntuu entistä merkityksellisemmältä.”

Sami Karppinen, omistaja Rags Fashion Oy

Kiitos Sami ja koko Ragsin porukka! Teidän kanssa oli todella mukava ja antoisa keskustella vaatealan tulevaisuudesta, muodista ja ekologisuudesta!

Johanna/Businessworks

RAGS, porukka yhdessä