Blogi

Mitä palvelumuotoilu oikein on? Lue lisää ajatuksia ja konkretiaa Businessworksin blogista.

Yhdessä suunniteltu on yhdessä tehtävissä – osallistava strategiasprintti kasvuyrityksen suunnan kirkastajana

Yhdessä suunniteltu on yhdessä tehtävissä – osallistava strategiasprintti kasvuyrityksen suunnan kirkastajana

Strategiasprintti on business coachingia ja muotoilua hyödyntävä strategiatyömenetelmä. Strategiasprinttiin valmistaudutaan hankkimalla ymmärrystä nykytilasta ja tarpeista. Sprintin aikana osallistujien kesken luodaan yhteinen ymmärrys haasteesta ja tavoitteesta, luonnostellaan vaihtoehtoisia skenaarioita, sekä testataan ja validoidaan niitä sidosryhmillä.

3 arkijärkinäkökulmaa palvelumuotoiluun

3 arkijärkinäkökulmaa palvelumuotoiluun

Mitä se palvelumuotoilu oikein on? Yksi parhaista tavoista on miettiä sitä jokaisen omaan arkikokemukseen perustuen. Palvelumuotoilijan yksi tärkeä tehtävä on kääntää palvelu asiakkaan logiikan mukaiseksi ja rakentaa tunnelma asiakkaita puhuttelevaksi.

”Ei alaisia vaan kollegoita”

”Ei alaisia vaan kollegoita”

Osa 1: Johtamisessa onnistuminen tarkoittaa empatiaa isolla E:llä. Kaksiosaisen blogisarjan ensimmäisen osan teemana on johtaminen henkilöstö- ja asiakaskokemuksen osatekijänä.

Palvelumuotoilu 2020

Palvelumuotoilu 2020

2020-luvulla palvelumuotoilu tulee olemaan tärkeä lähestymistapa yrityksen ja liiketoiminnan kehittämiseen, ja palvelumuotoilija johdon tärkeä kumppani.

Hyvät empatiataidot – parempaa palvelumuotoilua

Hyvät empatiataidot – parempaa palvelumuotoilua

Ihmislähtöisyyden ytimessä on taito havainnoida, kuunnella, kysyä ja tulkita toisen ihmisen arkea ja elämää – haasteita ja toiveita. Palvelumuotoilussa kaikki lähtee ihmisestä. Yritykset nostavat asiakaslähtöisyyden strategiatyöhön, mikä kertoo siitä, että syvällisemmän asiakkaan ymmärryksen kautta luodaan myös parempaa ja kestävää liiketoimintaa.

Minisprintti (Oulu)

Minisprintti (Oulu)

Minisprintti on erinomainen mahdollisuus tutustua menetelmään ja saada samalla todellisia löydöksiä. Businessworks auttaa yritystäsi myös laajentamaan palvelumuotoilun hyödyntämistä ja toteuttamaan Design Sprinttejä vaativammissakin palvelu- ja tuoteinnovointihankkeissa.

Minitutkimus (Oulu)

Minitutkimus (Oulu)

Minitutkimus on erinomainen mahdollisuus tutustua menetelmään ja saada samalla todellisia löydöksiä. Businessworks auttaa yritystäsi myös laajentamaan asiakasymmärryksen hankintaa ja soveltamaan siitä liiketoimintasi kehittämisessä.

Palvelumuotoilussa kaikki lähtee ihmisestä

Palvelumuotoilussa kaikki lähtee ihmisestä

Inspiroiduin kovasti, kun silmiini tarttui LinkedIn-verkoston kautta juttu IDEO:n ihmislähtöisestä suunnittelusta. Lähestymistapa on minulle läheinen, koska olen koulutukseltani juurikin kulttuuriantropologi eli kulttuurintutkija.

Palvelumuotoilu tulee pieneen yritykseen – ponnahduslauta kasvulle?

Palvelumuotoilu tulee pieneen yritykseen – ponnahduslauta kasvulle?

Asiakaslähtöisyyden strategisen merkityksen myötä suomalaiset suuret ja keskisuuret yritykset ovat alkaneet laajasti hyödyntämään palvelumuotoilua. Palvelumuotoilua hyödynnetään sekä palveluiden ja palveluprosessien kehittämiseen, ja yhä enemmän myös tuotteiden, liiketoimintamallien sekä asiakasarvon innovointiin.